Тести



Тренувальні тести (з відповідями) з історії України для 9 класу до теми «Наддніпрянська Україна в другій половині XIX ст.,  Наддніпрянська Україна на початку XX ст. , Культура України в XIX — на початку XX ст.»

Наддніпрянська Україна в другій половині XIX ст.,  Наддніпрянська Україна на початку XX ст. , Культура України в XIX — на початку XX ст.

I.  ЗАВДАННЯ  ЦІЄЇ ФОРМИ  СКЛАДАЮТЬСЯ  ЗІ  ВСТУПНОГО  ЗАПИТАННЯ ТА  ЧОТИРЬОХ ВАРІАНТІВ ВІДПОВІДЕЙ, СЕРЕД ЯКИХ ТРЕБА ВИБРАТИ ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ.

1.  Аграрні відносини — це:
  • А  скасування кріпосного права;
  • Б  продуктивні методи господарювання;
  • В  товарне виробництво;
  • Г  система відносин зв’язків, що склались в агровиробництві.
2.  Виробництво продукції з метою отримання прибутку — це:
  • А  екстенсивне виробництво;
  • Б  товарне виробництво;
  • В  ефективне виробництво;
  • Г  передове виробництво.
3.  Модернізація — це:
  • А  відмова від нових ідей;
  • Б  назва течії в мистецтві;
  • В  використання нових технологій;
  • Г  повернення до минулого.
4.  Проповідь національної  винятковості, панування однієї нації над  іншими — це:
  • А  расизм;
  • Б  націоналізм;
  • В  радикалізм;
  • Г  шовінізм
5.  Якого року відбувся похід у «Таврію за волею»?
  • А  1861 р.;
  • Б  1856 р.;
  • В  1859 р.;
  • Г  1860 р.
6.  Позначте рік виходу Валуєвського циркуляру:
  • А  1900 р.;
  • Б  1899 р.;
  • В  1873 р.;
  • Г  1863 р.
7.  Позначте рік, коли було скасовано тілесні покарання для селян Наддніпрянщини:
  • А  1904 р.;
  • Б  1899 р.;
  • В  1900 р.;
  • Г  1908 р.
8.  Якого року було проведено судову реформу?
  • А  1864 р.;
  • Б  1775 р.;
  • В  1868 р.;
  • Г  1865 р.
9.  Позначте територію, що входила до складу Наддніпрянської України?
  • А  Буковина;
  • Б  Слобожанщина;
  • В  Бессарабія;
  • Г  Волинь.
10. Яке з названих міст не входило до складу Наддніпрянської України?
  • А  Кам’янець-Подільський;
  • Б  Катеринослав;
  • В  Харків;
  • Г  Чернігів.
11. Яка з наведених губерній не межувала з Катеринославською?
  • А  Чернігівська;
  • Б  Таврійська;
  • В  Полтавська;
  • Г  всі названі.
12. Яка  з  сучасних областей України перебували на  території Слобожанщини?
  • А  Одеська;
  • Б  Київська;
  • В  Полтавська;
  • Г  Харківська.
13. Позначте ім’я російського монарха, за часів правління якого було скасовано кріпосне право:
  • А  Петро I;
  • Б  Олександр II;
  • В  Микола I;
  • Г  Олександр I.
14. Польський шляхтич, який вчинив спробу підняти в Україні національно-визвольне повстання в роки Кримської війни:
  • А  О. Герцен;
  • Б  М. Чайковський;
  • В  В. Тарновський;
  • Г  Г. Галаган.
15. Позначте ім’я лідера хлопоманів:
  • А  О. Черняхівський;
  • Б  М. Костомаров;
  • В  В. Антонович;
  • Г  М. Максимович.
16. Хто з цих письменників у своїх оповіданнях змальовував трагічні картини життя галицького селянства?
  • А  В. Винниченко;
  • Б  О. Олесь;
  • В  В. Стефаник;
  • Г  М. Коцюбинський.
17.  Земська реформа 1864 р. передбачала:
  • А  утворення судів;
  • Б  введення місцевого самоврядування;
  • В  скасування податків;
  • Г  безкоштовну роздачу земель селянам.
18. Емський указ передбачав:
  • А  заборону громад;
  • Б  закриття типографій;
  • В  знищення Кирило-Мефодіївського братства;
  • Г  заборону друкувати українською мовою.
19. Основною формою здійснення купівлі-продажу товарів на українських землях у другій половині XIX ст. були:
  • А  контракт;
  • Б  усний договір;
  • В  на віру;
  • Г  під заставу.
20. Позначте  положення,  що  характеризує  суть  політичної  програми, розробленої для українського руху М. Драгомановим:
  • А  на території України мають проживати лише етнічні українці;
  • Б  українці повинні об’єднатись у місцеві самоврядні громади;
  • В  українці мають створити свою незалежну державу;
  • Г  українська держава має бути створена революційним шляхом.
21. Позначте одну з причин, яка призвела до кризи поміщицького господарювання:
  • А  селянська реформа 1861 р.;
  • Б  застава землі поміщикам;
  • В  відробіткова система;
  • Г  залишки кріпацтва.
22. Позначте  судження,  яке  відображає  результат  скасування  кріпацтва в Україні:
  • А  селян було зрівняно у правах із поміщиками;
  • Б  ліквідація селянської общини;
  • В  перехід землі у приватну власність селян без викупу;
  • Г  селяни отримали юридичні права.
23. Який із термінів не відповідає пореформеному часу?
  • А  Тимчасовозобов’язані селяни;
  • Б  черезсмужжя;
  • В  панщина;
  • Г  кругова порука.
24. Наслідком шкільної реформи було:
  • А  відновлення автономії університетів;
  • Б  створення системи підготовки офіцерських кадрів;
  • В  забезпечення безперервної шкільної та університетської освіти;
  • Г  дотримання принципу: вища освіта — лише для дворянства.

II.  ЗАВДАННЯ ЦІЄЇ ФОРМИ СКЛАДАЮТЬСЯ ЗІ СПІЛЬНОГО ВСТУПНОГО ЗАПИТАННЯ ТА ЧОТИРЬОХ ЗАВДАНЬ, ПОЗНАЧЕНИХ БУКВАМИ, ДО КОЖНОГО З ЯКИХ ПОТРІБНО ПІДІБРАТИ ОДИН ВАРІАНТ ВІДПОВІДІ, ПОЗНАЧЕНИЙ ЦИФРОЮ.

25. Установіть відповідність між поняттями та їх визначеннями.
А  Сервітути1  поміщики
Б  народники2  право користуватись чужою власністю
В  хлопомани3  представники політичної течії, спрямованої на відновлення пріоритету народу в суспільних справах
Г  дідичі4  громадські діячі, що займалась вивченням життя народу, його традицій, просвітництвом
5  селяни-уходники.
26. Установіть відповідність між назвами реформ та датами їх проведення.
А  Земська1  1864 р.
Б  міська2  1862–1877 рр.
В  військова3  1861 р.
Г  аграрна4  1870 р.
5  1897 р.
27. Співвіднесіть регіони з губерніями.
А  Лівобережні губернії1  Катеринославська, Таврійська,  Херсонська
Б  південноукраїнські губернії2  Київська, Подільська, Волинська
В  губернії Правобережжя3  Полтавська, Чернігівська, Харківська
Г  Галичина4  Королівство Польське
28. Співвіднесіть прізвища авторів з їхніми працями.
А  М. Берлінський1  «Історії Малоросії»
Б  О. Бодянський2  «Малороссийские песни»
В  М. Маркевич3  «Краткое описание Киева»
Г  М. Максимович4  «Історія Русів»
5  «История Малой России».
29. Співвіднесіть назву реформи з одним з положень, яке в ній містилось.
А  Земська реформа1  створювались виборні органи місцевого самоврядування
Б  міська реформа2  створення мережі військових навчальних закладів
В  шкільна реформа3  створення міської думи
Г  військова реформа4  спеціалізація навчання за гуманітарним та технічним профілем
5  запроваджено відкриті судові засідання і суд присяжних.
30. Установіть відповідність між назвою регіону та його економічною спеціалізацією в другій половині XIX ст.
А  Донбас1  зернове господарство
Б  Кривий Ріг2  вугільна промисловість
В  Правобережна Україна3  цукрова промисловість
Г  Степова Україна4  залізорудна промисловість
5  виноробна, видобуток солі, харчова.

III. ЗАВДАННЯ ЦІЄЇ ФОРМИ СКЛАДАЮТЬСЯ З ІНСТРУКЦІЇ ТА ЧОТИРЬОХ ПОДІЙ, ЯКІ ТРЕБА РОЗТАШУВАТИ В ПРАВИЛЬНІЙ ПОСЛІДОВНОСТІ.

31. Розташуйте події в хронологічній послідовності:
  • А  шкільна реформа;
  • Б  скасування кріпосного права в Російській імперії;
  • В  військова реформа;
  • Г  міська реформа.
32. Розташуйте наукові відкриття та прізвища винахідників у логічній послідовності за часом їх виникнення:
  • А  перша у світі зернозбиральна машина (А. Власенко);
  • Б  перше у світі електрозварювання металів (М. Бенардос);
  • В  відкриття рентгенівського випромінювання (І. Пулюй);
  • Г  перша бактеріологічна станція (І. Мечников).
33. Розташуйте назви українських міст кінця XIX ст. за кількістю жителів, починаючи з найбільшого:
  • А  Київ;
  • Б  Катеринослав;
  • В  Одеса;
  • Г  Харків.

IV.  ЗАВДАННЯ ВІДКРИТОЇ ФОРМИ З КОРОТКОЮ ВІДПОВІДДЮ, ЯКІ ПЕРЕДБАЧАЮТЬ ЗАПИС ПРІЗВИЩА  ДІЯЧА,  НАЗВИ  ПОДІЇ  АБО  ЯВИЩА,  ПОНЯТТЯ,  РОКУ,  КОЛИ  ВІДБУВАЛАСЯ ПОДІЯ, АБО РЕЧЕННЯ (ЗАЛЕЖНО ВІД ВИМОГ ЗАВДАННЯ).

34.  Запишіть  термін, що  означає  рух  різночинної  інтеліґенції  в  60–80-ті роки XIX ст., спрямований на відновлення пріоритету народу в суспільних справах.
  1. Запишіть назву цього руху.
  2. Назвіть його представників.
  3. Якими методами вони прагнули досягти своєї мети?
35. Після реформи 1861 р. Наддніпрянська Україна переживала добу бурхливого економічного піднесення. Велику роль у розвитку господарства в Україні відіграло будівництво залізниць.
  1. Якого року було відкрито в Україні першу залізницю?
  2. Де це відбулось?
  3. Яку роль відіграло активне будівництво залізниць для розвитку економіки України?
36. Він  був  одним  з  найавторитетніших  дослідників  історії  українського козацтва. Його тритомна «История запорожских казаков» привернула увагу як фахівців, так  і широкого читацького загалу. Його робота й до сьогодні залишається найбільш повним дослідженням славетної сторінки українського народу.
  1. Назвіть ім’я автора цієї праці.
  2. Якого року її було видано?
  3. Сюжет найбільш відомої картини І. Ю. Рєпіна був запропонований цим дослідником. Як називається ця картина?
37.  «Вони  досить  ґрунтовно  доводять, що ніякої  окремої малоросійської мови не було, немає і не може бути і що наріччя їх, яке вживається простим  людом,  є  та ж  російська мова,  тільки  зіпсована  впливом на неї  Польщі… Міністр внутрішніх справ визнав за необхідне… щодо друкування книг малоруською мовою дати по цензурному відомству розпорядження, щоб до друку дозволити тільки такі твори цією мовою, які належать до галузі красного письменства, пропускання книг малоруською мовою, як духовного змісту, так навчальних і взагалі призначених для початкового читання народу, припинити».
  1. Про яку подію йдеться в цьому документі?
  2. Коли вона сталася?
  3. Які вона мала наслідки для української культури?

V.  ЗАВДАННЯ  ВІДКРИТОЇ ФОРМИ  З  РОЗГОРНУТОЮ  ВІДПОВІДДЮ,  ЯКІ  ПЕРЕДБАЧАЮТЬ ПОВНУ  ВІДПОВІДЬ  НА  ЗАПИТАННЯ  АБО  ТВОРЧЕ  ЗАСТОСУВАННЯ  НАБУТИХ  ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК.

38. Охарактеризуйте особливості проведення аграрної реформи на східноукраїнських землях.
39. Складіть розгорнутий план відповіді: «Особливості промислового перевороту на території Наддніпрянської України».
40.  «М. Драгоманов сприйняв втрату української державності як негативний факт, однак не вірив у можливість відновлення національної державності в умовах другої половини XIX ст.». Чи згодні ви з прогнозом, висловленим М. Драгомановим?
41. Складіть  тези  до  повідомлення  «Розвиток  народницького  руху  в Україні».

Відповіді до теми 3  «Наддніпрянська Україна в другій половині XIX ст.,  Наддніпрянська Україна на початку хх ст. , Культура України в XIX — на початку хх ст.»

ЗАВДАННЯ I ТИПУ

123456789101112
ГБВГБГААБААГ
131415161718192021222324
ГБВВБГАББГВВ

ЗАВДАННЯ II–III ТИПУ

252627282930313233
А213312212
Б341434124
В422143441
Г134221333
11 клас

1. Що в роки другої світової війни називали «Східним валом»?
А  радянські укріплення вздовж лівого берега Дніпра
Б  німецькі укріплення вздовж правого берега Дніпра
В східний кордон Третього рейху
Г лінія радянсько-польського кордону, що існувала в 1921-1939р.
2. Вкажіть коли Україна стала членом ООН як її співзасновниця:
А  1945р.             Б   1946р.            В   1947р.            Г    1948р.
3.  Яка подія відбулася 5 березня 1950 року?
А  загибель Головного командира УПА Р.Шухевича
Б   Собор УГКЦ у Львові
В    приєднання Буковини до УРСР
Г     запровадження карткової системи
4. Установіть відповідність між датами та подіями Другої світової війни.
1.       17 вересня 1939р.               А  напад Німеччини на СРСР
2.       22 червня 1941р.                 Б Львівсько-Сандомирська військова операція
3.       жовтень 1942р.                     В Червона армія перейшла польський кордон
4.       Липень-серпень 1944р.      Г визволення Києва
Д  рейд Правобережною Україною партизанського зєднання С.Ковпака
5. Установіть послідовність подій.
А  завершення вигнання фашистських військ та їх союзників з України
Б  створення Українського штабу партизанського руху
В  формування Української головної визвольної ради
Г  здійснення Карпатського рейду партизанським зєднанням С.Ковпака



6.  Вкажіть, яке прізвище в цьому переліку є зайвим:
А   С.Бандера                   Б    А.Мельник                В  С.Тимошенко             Г  Я.Стецько
7.  Радянська влада широко використовувала в західноукраїнських землях такий вид покарання як:
А  депортація      Б   штучний голод         В  звільнення з роботи             Г    обмеження пересування
8.  26 листопада 1944р. І з’їзд народних комітетів Закарпатської України
А  схвалив Маніфест про возз’єднання   з Угорщиною
Б схвалив Маніфест   про возз’єднання Закарпатської України з СРСР
В схвалив Маніфест про возз’єднання   з Чехословаччиною
Г схвалив Маніфест про возз’єднання   з Румунією
9. Установіть відповідність між датами та подіями Другої світової війни.
1.       15 листопада 1939р.                  А укладення радянсько-німецького пакту про ненапад
2.       22 липня 1942р.                          Б Корсунь-Шевченківська військова операція
3.        січень-лютий 1944р.                 В Західна Україна увійшла до складу УРСР
4.       серпень 1944р.                            Г Яссько-Кишинівська військова операція
                                                         Д повна окупація німцями території України
10. Установіть послідовність подій.
А  Львівський собор, ліквідація Української греко-католицької церкви
Б  депортація татар, греків та вірмен з Криму
В  загибель Головного командира УПА Р.Шухевича
Г  Здійснення польськими військами операції «Вісла»



11. Добровільне співробітництво окремих груп чи прошарків населення із загарбниками на територіях окупованих ними країн
А  колабораціонізм          Б  фольксдойчі            В   остарбайстерство                   Г  онімечення
12. 30 червня 1941р.
А створено осередки партизанського руху в Західній Україні
Б радянськими військами залишено Київ
В проголошено Українську державу у Львові
Г  прорив німцями фронту біля Новограда-Волинського    
13.  З узгодженням кордонів між Польщею та Україною після війни вирішувалося також питання
А   переміщення підприємств                                              Б  переселення людей
В    повернення приватної власності                  Г  вільного переходу через кордон
14. Установіть відповідність між датами та подіями Другої світової війни.
1.       1 вересня 1939р.                           А Одеська військова операція
2.        17 вересня 1941р.                        Б повна окупація німцями території України
3.         Березень-квітень 1944р.           В почалась  Друга світова війна
4.       вересень-жовтень 1944р.           Г  Червона армія залишила Київ
                                                           Д  Східно-Карпатська військова операція
15. Установіть послідовність подій.
А  Яссько-Кишинівська військова операція
Б  чехословацько-радянський договір щодо кордонів України
В  оборона Києва
Г  «саморозпуск» УГКЦ
 


16. Вступ червоної армії на територію Західної України відбувся
А  15 листопада 1939р.                Б   23 серпня 1939р.      В 17 вересня 1939р.      Г  2 серпня 1940р.
17. Вкажіть прізвище командувача Півненно-Західного фронту, одного з організаторів оборони Києва.
А  М.Хрущов                    Б  М.Кирпонос                                В  С.Ковпак                       Г  Х.Гудеріан
18.  В післявоєнний період літературна творчість
А  вільно розвивалася
Б   підпадала під жорсткий прес цензури
В   була частково обмежена
Г   знаходилась в занепаді
19. Установіть відповідність між датами та подіями Другої світової війни.
1.       23 серпня 1939р.                         А депортація татар, греків та вірмен з Криму
2.        30 червня 1941р.                        Б створення українського штабу партизанського руху
3.       6 листопада 1943р.                     В проголошення Української держави у Львові
4.       Травень-червень 1944р.           Г укладення радянсько-німецького пакту про ненапад
                                                        Д  визволення Києва
20. Установіть послідовність подій.
А  загибель Р.Шухевича
Б  перші повоєнні вибори до Верховної Ради УРСР та місцевих органів влади
В  створення УПА
Г  депортація татар, греків, вірмен з Криму


Всесвітня історія
Франція: важке здобуття єдності
                       (тести)                                                
Початковий рівень
1.Яка біда сталася у Західній Європі 1346р.?
А) голод
Б)чума
В)повінь
2.Де сталося перше військове зіткнення між французами та англійцями?
А)при Кресі
Б)при Слейсі
В)у Бресті
3.Хто керував загоном англійців, які здійснювали постійні набіги на міста та села Франції?
А)Робін Гуд
Б) Жанна Д’Арк
В)Чорний принц- принц Едуард
4.Які причини призвели до повстання селян у Франції у 1358р.?
А)неврожай
Б)різке збільшення податків
В) наказ короля про загальну мобілізацію селян
5.Яке французьке місто залишилося у володінні англійського короля після закінчення Столітньої війни?
А)Руан
Б) Кале
В) Марсель
6.Завдяки кому дофін Карл зміг посісти королівський престол у Франції?
А) Жанні Д’Арк
Б)папі Боніфацію VIII
В)Герцогу Бургундському
Середній рівень
7.Хто з французьких королів завершив обєднання Франції?
А) Людовік ХІ
Б)Людовік Х
В) ЛюдовікХІV
8.Які причини  призвели до загострення відносин між Францією та Англією після смерті Філіппа IV?
А)прагнення французьких королів включити до складу Франції англійські володіння на її території
Б)претензії англійського короля Едуарда ІІІ на французький престол
В)голод в Англії
Г)захоплення Францією англійських кораблів
9.Визначити хронологічну послідовність правління французьких
королів ХІ-ХVст.:
1.Філіпп ІV Красивий
2. Людовік VI
3.Людовік ХІ
4.Філіпп ІІ Август
5.Людовік ІХ Святий
6. Карл V
Достатній рівень
10.Привести у відповідність дати і події
1.1302р.                        А)битва біля Кресі
2.1346р.                       Б)повне витіснення англійців з володінь на материку       
3.1415р.                       В)битва біля Азенкура
4.1453р.                      Г)виникли Генеральні штати
11.Співвіднести наведені факти та імена королів Франції:
А)Людовік ІХ Святий
Б) Філіпп IV Красивий
В)Карл VII
Г) Людовік ХІ
1. Англійці заперечували його законність на французький престол; не мав можливості коронуватися в Реймсі
2.Свою назву отримав за щиру побожність, милосердя та заступництво церкви
3.Змушував міста регулярно давати йому гроші в  борг, але зазвичай їх не повертав
4.Отримав прізвисько «всесвітній павук»
5.Не зробив нічого для визволення  Жанни Д’Арк, яка допомогла йому посісти на престолі
6.Завершив обєднання Франції
7. Скликав збори представників трьох станів, які утворили орган для обговорення державних справ- Генеральні штати   
8.По всій Європі його поважали за справедливість і шанування законів. До нього зверталися сусідні королі з проханням виступити посередником у суперечках
Високий рівень
12.Спираючись на уривок з «Хроніки» ченця Жана де Венетта охарактеризувати становище французьких селян у роки Столітньої війни. Чи випадково вони піднялися на Жакерію?




Відповіді
1.    Б
2.    А
3.    В
4.    Б
5.    Б
6.    А
7.    А
8.    Б
9.    2,4,5,1,6,3
10.                       1-Г,  2-А,  3-В,  4-Б

11.                       А-2,8,   Б-3,7,   В- 1,5,     Г-4,6.











































































Немає коментарів:

Дописати коментар